четвъртък, 12 февруари 2015 г.

Неточна наука

Чух едни хора да си споделят, че икономиката и финансовите спекулации не са чиста наука!
Ааа, то и в Сидни, казаха хората се вълнували, Бас, но ще ти кажа как всяка сутрин, директора на плодохранилището идваше да вземе с лимузината си, главната счетоводителка - беше ни съседка тогава на "Заимов".
Това само потвърждава думите ми, че с един химикал, няколко хоризонтала, които пресичат верикалата в необходимото  квадратче на листа, от Живота произтичат красиви неща. Във всички останали случаи си има прокурор, адвокати и съдии!
На какво дължим интереса ти към икономиката, Бас?
Дъщеря ми започна нещо такова в университета, и затова! Също така познавам едно барче икономисти, които работят за разни предприемчиви хорица, но не и за Меркурий! 
И аз се сещам за управителката на магазините на Коцето - който има жилищна кооперация, няколко фирми, обществени поръчки и субсидии за площ! Та той я държи по-скоро да дразни жена си и  околните, отколкото за икономическа изгода!
Ето такива неща си мисля напоследък! А и през пролетта, си купих кола със заводска метанова уредба, от автокъщата "Вендета" срещу стадиона!
Метана не износва ли двигателя, Бас?
Износва гумите!
А?
Ами не слизаш от нея! Но тя не вървя на метан! Платих я с бутилките, които свалили в Италия, че властите много се сърдели когато колата отплава от Бриндизи, накичена с тях! И да не ги дразнят ! Така и не дойдоха!
Не ти ли върна парите, Бас?  
Тъкмо щеше да ги връща и затвориха КТБ!
Нали онзи ден я отвориха!
Ама него го затвориха! Между автовозите и баламите, купувал и гласове! Ще бъде в следствието до следващите избори!
Е, те поне не закъсняват!
А наскоро колата нацяло спря! Издърпах я до сервиза на Живко, и след няколко дни той ми се обади: "Наборе, за пръв път виждам кола на която нищо не й работи!"
"Живко, и аз имах такова усещане, обаче купето й прави много добро впечатление!" - показвам ерудиция, аз. 
Майсторите много се ядосват, когато знаеш как стоят нещата!
Живко не е от тях! Затова го харесвам! "Напълно си прав за купето по принцип, обаче няма много желязо в него! Рекох да си залепя пепелника на колата ти докато напасвам ангренажния ремък, а той падна в канала и от него остана само магнита. Трябва да ти напиша в сметката и него! Жената го донесе от Йерусалим! Най-добре я дай за скрап и започни на чисто!" - говори ми в ухото Живко.
Колко ти дадоха за нея, Бас?
Нищо! Казаха че не е за тях, а за фабрика за гипс-картон и корнизи!
Две хиляди лева на вятъра!
Пет хиляди! С метановите бутилки!  Но иначе пък разбрах колко е хубаво и здравословно когато слезеш от колата. Вчера се разхождах из Клуцохор и...!
А Бас, не може ли да слизаш от колата, я във Виена, я в Ротердам, здравословно да похапнеш на "Скадарска", в Монмартър?
"...Гледам, едни момчета обикалят един истински джип, офроудски , оглеждат го и се оглеждат наоколо!"  
Забелязаха ли те Бас? Какво стана?
Ааа, помислиха ме за собственика? Джипа не можели да си позволят, но за лебедката  давали две хиляда лева! 
"Не продавам! Категорично!" - казвам й. Дадох си един час аванс, и след двадесет минути идва собственика! "Ползвате ли лебедката? - питам го след всички любезности. "Не! Веднъж на лов!" -смее се човека. "Какво ще кажете да ви дам петстотин лева за нея, за да си балансирате центъра на тежестта?" - питам го. "Не! Не!" - инати се той. "Седемстотин!". "Не". "Хиляда!" - едва се владея аз. "Чуйте!" - казва ми човека - "за хиляда ми я доставиха от Утрехт, а иначе това бижу го купих от моргата  на "старата автотехника" - за петстотин лева- бяха му объркали диагнозта, автоджамбазите!" - нежно гали калника, човека.
Ееей! Как му е провървяло на бедния човецец, Бас!
Ами! Даде ми визитка! "Така и така се разговорихме, заповядайте в моята конна база и спацентър! Ще ви повозя и на джипа, виждам че сте ценител! А и влиза в цената!" - смееше ми се човека. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар